Welkom » Voormalige Banen » Succow N-Baan

Succow N-Baan


Aan de door de firma Succow ter beschikking gestelde N-Baan is al veel gerestaureerd. De aankleding nadert zijn voltooiing. De verlichting werkt ook al grotendeels. De bedrading aan de onderzijde is inmiddels gecontroleerd en geheel aangepast aan de nieuwste eisen. De sporen zijn ook al grotendeels rijklaar. Een paar kleine aanpassingen moeten nog gebeuren. De inrichting krijgt zijn definitieve vorm.

Open Dag 15 november 2015

Het is de bedoeling dat de Succow N-Baan tijdens de komende Open Dag zijn 'vuurdoop' krijgt. De dag daar voor wordt proefgereden.

  • De bovenste rij foto's, tonen de situatie in maart 2015 (1).
  • De middelste rij foto's laten een beeld zien op 5 oktober 2015 (2). Inmiddels is er al weer veel gebeurd.
  • De onderste rij foto's is de situatie op 26 oktober 2015 (3).
  • De baan is nu bijna gebruiksklaar. Nog even een paar kleine testjes doen.

1. Succow N-Baan in bewerking maart 2015

De Succow N-baan, in bewerking (02-03-2015)
De Succow N-baan, in bewerking (02-03-2015)
De Succow N-baan, in bewerking (02-03-2015)
De Succow N-baan, in bewerking (02-03-2015)
De Succow N-baan, (02-03-2015)
De Succow N-baan, (02-03-2015)

2. Succow N-Baan op de Clubdag van 5 oktober 2015: de laatste loodjes wegen het zwaarst!

Leo en Hay werkzaam aan de Succow N-baan - de laatste loodjes.jpg
Leo en Hay werkzaam aan de Succow N-baan - de laatste loodjes.jpg
Leo en Hay werkzaam aan de Succow N-baan - waarom branden de lichtjes niet.jpg
Leo en Hay werkzaam aan de Succow N-baan - waarom branden de lichtjes niet.jpg

De verlichting is aangeschakeld.

Naar boven


3. Succow N-Baan, Clubdag van 26-10-2015: bijna gebruiksklaar.

Leo en Hay werkzaam aan de Succow N-baan - de laatste loodjes.jpg
Leo en Hay werkzaam aan de Succow N-baan - de laatste loodjes.jpg
Leo en Hay werkzaam aan de Succow N-baan - waarom branden de lichtjes niet.jpg
Leo en Hay werkzaam aan de Succow N-baan - waarom branden de lichtjes niet.jpg

4. Succow-N-Baan tijdens de Open Dag op 15 november 2015

Open Dag 15-11-2015. De Succow N-baan in bedrijf (1).jpg
Open Dag 15-11-2015. De Succow N-baan in bedrijf (1).jpg
Open Dag 15-11-2015. De Succow N-baan in bedrijf (32).jpg
Open Dag 15-11-2015. De Succow N-baan in bedrijf (32).jpg
Open Dag 15-11-2015. De Succow N-baan in bedrijf (4).jpg
Open Dag 15-11-2015. De Succow N-baan in bedrijf (4).jpg

Bediening tandradbaan (een pendelbaan) en buitenring met automatische stopplaats station

  • De tandradbaan heeft een nieuwe pendelautomaat gekregen en wordt nu uitgetest. Hij stopt automatisch bij het station, beneden, om vervolgens na een korte stop weer terug te rijden, via de tandradbaan naar boven (het einde van de baan). Na ook hier kort gestopt te hebben zal deze weer terugrijden naar het station, beneden.
  • De buitenring wordt voorzien van een automaat waarbij de trein ruim voor het station afremt en bij het station tot stilstand komt. Na een korte stop zal de trein weer vertrekken om na een rondje rijden dit weer te herhalen.

Als dit alles naar wens functioneert zal de N-Baan teruggaan naar de opdrachtgever: Fa. Succow in Viersen-Süchteln (Duitsland).

Al met al was het werken aan deze N-baan een mooi leerproject.


De Succow N-Baan: de nieuwe situatie - 25 april 2016

Succow N-baan 25-04-2016 (1).JPG
Succow N-baan 25-04-2016 (1).JPG
Succow N-baan 25-04-2016 (2).JPG
Succow N-baan 25-04-2016 (2).JPG
Succow N-baan 25-04-2016 (3).JPG
Succow N-baan 25-04-2016 (3).JPG

De Succow N-Baan is inmiddels teruggebracht naar de eigenaar, nadat alle testen geslaagd waren, de Fa. E. Succow te Viersen-Süchteln (25 april 2016)

Naar boven

Bijgewerkt: 12-11-2016